Citeste „Pactul cu diavolul” de Jack Higgins

Cititi online aici pe blog cartea electronica “Pactul cu diavolul” scrisa de scriitorul englez Jack Higgins. Cartea “Pactul cu diavolul” poate fi citita in format electronic in biblioteca noastra online.

fragment
Jack Higgins - Pactul cu diavolulEa ştia că vorbeşte ca s-o facă să uite în ce situaţie se aflau şi-l admira pentru asta.
― Şi accentul? spuse ea.
― Accentul l-am căpătat, în parte, în şcoala particulară cuvenită, Andover, în cazul meu, şi în universitatea cuvenită, bineînţeles.
― Să-ncerc să ghicesc. Yale?
― Cei din familia mea au studiat întotdeauna acolo, dar eu m-am hotărit să ofer o şansă universităţii Princeton. Dacă a fost bună pentru Scott Fitzgerald, mi-am zis că-i bună şi pentru mine, fiindcă aveam pretenţia să ajung şi eu scriitor. Mi-am luat diploma în limba engleză anul trecut.
― Şi atunci, spuse ea, ce caută în Vietnam o odraslă răsfăţată, educată în şcoli particulare, luptând ca soldat în cea mai dură unitate a armatei?
― Şi eu mă-ntreb deseori, spuse Brosnan. Aveam de gând să merg mai departe şi să-mi dau doctoratul, când l-am găsit într-o bună zi pe Harry, grădinarul nostru, plângând în seră.
Când l-am întrebat ce se întâmplase, şi-a cerut scuze şi a spus că tocmai aflase că fiul lui, Joe, fusese ucis în Vietnam. Brosnan nu mai zâmbea.
― Dar marea nenorocire era că mai avusese un fiu, Elie, ucis în deltă cu un an înainte.
Era o linişte apăsătoare şi ploaia curgea şiroaie.
― Şi apoi?
― Mama l-a chemat în casă şi i-a dat o mie de dolari. Îmi aduc bine aminte, pentru că haina de caşmir căptuşită cu mătase pe care o purtam atunci o cumpărasem cu opt sute de dolari de la „Savile Row”, cu ocazia unei călătorii făcute la Londra cu un an în urmă. Iar el, nefericitul, era atât de recunoscător.
Clătină din cap şi Anne-Marie spuse în şoaptă:
― Şi deci ai făcut marele gest.

Cititi mai jos cartea “Pactul cu diavolul” de Jack Higgins

About Daniel Nicolae

Listen!

Posted on Ianuarie 28, 2014, in Carti and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 1 comentariu.

Lasă un răspuns

